Pyöräretkellä

“Unohdetaan jo huolet hetkeksi ja muutan tän päivän pyöräretkeksi…” (sanat)

Raappana & Jukka Poika – Luotu ajamaan

Eilen illalla pakkasimme reput ja hyppäsimme könkelien selkään. Rullailtiin rauhassa ihanan lämpimässä illassa kierrellen Nuuksioon. Oli ihana pyöräillä ja oli kiva pyöräillä kerrankin rauhallista vauhtia. Mulla on tapana aina pyöräillä täysillä, mutta eilen maltoin pyöräillä ihan rauhallisesti. Oli silti vähän vaikeuksia ajaa hitaasti. Olisi niin paljon tehnyt mieli päästellä ihan täysiä, varsinkin metsäpolulla.

Olimme perillä noin kymmenen aikaan illalla. Kävimme uimassa, pystytimme teltan, juteltiin ja siemailtiin parit miedot alkoholijuomat. 😉 Oli ihanaa olla luonnossa ja terapeuttista päästä kahdestaan aukomaan parisuhteen solmuja.

Heräsin aamulla jo kuudelta, mutta sain onneksi uudestaan unen päästä kiinni ja nukuin kahdeksaan. Teltta oli muuttanut sijaintiaan yön aikana, koska telttapaikka oli alamäessä. Ollaan varsinaisia eräjormia! 😀 Meillä ei ollut minkäännäköisiä retkipatjoja mukana, ainoastaan yksi makuupussi peittona, eikä sitäkään tarvinnut, koska oli niin lämmin yö. Tämä prinsessa tunsi selkänsä alla käpyjä ja kiviä. Ei niin hyvät yöunet, mutta eipä se haittaa. Konkoilin aamulla kalliolle paistattelemaan päivää ja nakertamaan kuivaa patonkia aamupalaksi. Eräjormilla ei tietenkään ollut trangiaa tai kahvipannua mukana. Jonkin aikaa lojuttuamme ja käytyämme uimassa, päätimme lähteä Luukin leirintäalueelle aamupalalle ja -kahville. Syötiin tukeva aamupala ja makoiltiin nurmikolla hetki ennen kuin lähdimme pyöräilemään takaisin kotiin.

Oli mukava reissu! Pitää ehdottomasti ottaa uusiksi ja mennä joskus lasten kanssa telttaretkelle. Lapset tykkäis ihan varmasti.
Matka: 33.79 km
Kesto: 2 h 2 min
Syke: keski – 125 bpm, max – 160 bpm
Kalorit: 683 kcal
Matka: 24.39 km
Kesto: 1 h 23 min
Syke: keski – 129 bpm, max – 162 bpm
Kalorit: 529 kcal

2 thoughts on “Pyöräretkellä”