Tyttöjen reissu Hyvinkäälle

*Mainos: Hotel Sveitsi, Bio Rex & WayOut Sveitsi
Postauksen lopussa on video reissusta

Vuosi sitten vietimme täydellisen luksusviikonlopun Hotel Rantapuistossa. Nyt sama hotelliketju avasi uuden hotellin Hyvinkäälle, Hotel Sveitsin. Saimme kutsun tutustumaan tähän elämyshotelliksi tituleerattuun hotelliin. Olimme kutsusta onnellisia. Meille hotelliviikonloput ja muut ylellisyydet eivät ole arkea, vaan pikemminkin todella harvinaista ja arvostettua herkkua.

Meidän piti hiukan painia kalenterin kanssa, että saimme reissun viimein onnistumaan. On ollut aika haipakkaa viime aikoina, siksikin hotelliviikonloppu tuntui erityisen ihanalta kiireen pysäyttäjältä. Vuoden alku on mennyt hirveässä tohinassa ja on ollut sellainen olo, etten ole ehtinyt viettää tarpeeksi aikaa tyttöjeni kanssa.

Viime lauantaina lähdimme seikkailulle kohti Hyvinkäätä. Autottomana reissu julkisilla tuntui etukäteen kauhean vaivalloiselta ajatukselta, mutta olin väärässä. Metrolla ja junalla pääsi hyvinkin iisisti ja mukavasti perille, eikä juna-asemalta tarvinnut kävellä hotellille kuin 20 minuutin piristävä kävely aurinkoisessa säässä.

Heti perille saavuttuamme kävimme lunastamassa Bio Rex Sveitsistä leffaliput iltapäivällä alkavaan The Greatest Showman -elokuvaan. Vasta sitten kirjauduimme hotellihuoneisiimme. Meillä oli käytössä kahden huoneen yhdistelmä, joiden välissä oli väliovi. Huoneet olivat hienoja ja viihtyisiä, ei yhtään sellaisia perinteisiä hotellihuoneita, vaan huoneissa oli kodikas tunnelma. Ehdimme hetken aikaa levätä huoneessa ja nauttia meille vartavasten tuoduista välipalaherkuista ja asettua taloksi.

Lapset olivat valinneet leffan eikä mun odotukset olleet sen suhteen kovin korkealla. Leffa oli kuitenkin hyvä, erityisesti lasten ja nuorten näkökulmasta, mutta kyllä minäkin viihdyin leffassa. Elokuvassa oli hyvä, opettavainen, tarina erilaisuuden hyväksymisestä ja tasa-arvosta. Lapset tykkäsivät elokuvasta hurjasti.

Olimme etukäteen päättäneet, että haluamme siirtyä heti leffan jälkeen seuraavaan aktiviteettiin. Tytöt halusivat kylpylään ja minä salille treenaamaan. Sovimme, että tapaamme huoneessamme viimeistään puoli kuudelta, koska kuudelta meillä oli pöytävaraus hotellin Alku-ravintolassa. Tein napakan ja hyvän treenin itsekseni lähes tyhjällä salilla, tytöt nauttivat sillä aikaa kylpylän liukumäistä ja poreista.

Illallinen oli tälläkin reissulla yksi kohokohdista. Söimme jokainen kolmen ruokalajin menun ja nautimme täysillä jokaisesta suupalasta. Lapsia piti alkuun hiukan rohkaista ruokavalintojen kanssa, sillä monet à la carte -listan ruuat kuulostaa vähintäänkin eksoottisilta. Onneksi ei tarvinnut turvautua viereisen ravintolan ruokalistaan, vaan jokaiselle löytyi listalta mieleistä syötävää, eikä kukaan pettynyt valintaansa, päin vastoin. Tuskin nakkiranet olisivat olleet kenellekään mikään elämys. Voit katsoa postauksen lopusta löytyvästä videosta tarkemmat arviot ja fiilistelyt ruuista.

Kahden tunnin ruokailemisen jälkeen raahustimme onnellisina huoneisiimme ja vaihdoimme heti yövaatteet päälle. Valvoimme siihen asti, kunnes uni tuli väkisin silmään.

Aamulla lapset herättivät minut puoli yhdeksältä ja vaativat päästä aamupalalle. Kävimme nauttimassa tukevat aamupalat, jonka jälkeen piti jälleen päästä kylpylään. Tällä kertaa minäkin lähdin mukaan. Kylpylässä oli myös radat matkauinnille, eli seuraavalla kerralla täytyy ottaa bikinien sijaan uimapuku ja uimalakki mukaan.

Kylvyn jälkeen kirjauduimme ulos huoneista ja suunnistimme toiseen huoneeseen, nimittäin pakopelihuoneeseen. Lapset olivat saaneet päättää kaikki reissun aktiviteetit ja tämä oli sellainen, jota kaikki yksimielisesti toivoivat. Olimme valinneet Way Out Sveitsin kahdesta pakohuoneesta Sveitsin salaisuuden. Tämä ei ollut ihan perinteinen pakohuone, vaan enemmän sellainen etsivätyyppinen ongelmanratkaisupeli. Meistä kukaan ei ollut aiemmin pelannut pakohuonepeliä, joten emme tienneet yhtään mitä olisi luvassa.

Peli oli ihan superhauska ja jännä! Saimme yllättävän mukavasti ongelmia ratkaistua toisen perään ja aika meni kuin siivillä. Oli mahtava huomata, kuinka eri tavalla lapsen ajatus juoksee kuin oma. Musta tuntui, että olin välillä vain haitaksi siellä. 😀 Olimme juuri ratkaisemassa viimeistä arvoitusta, kun aika loppui kesken. Olisi tarvittu ehkä muutama lisäminuutti, niin olisimme päässeet pois huoneesta. Ja vasta tämän viimeisen arvoituksen äärellä saimme ensimmäisen riidan aikaiseksi. 😀

Meillä oli ihan mahtava reissu ja jälleen kerran täytyy sanoa, että mä tykkään ihan hirveästi olla noiden mun poikasten kanssa. On ne vaan ihania tyyppejä jokainen! Alla vielä videokooste viikonlopusta. Keskimmäinen otti tällä kertaa eniten kameraa haltuun. 🙂

Hotel Sveitsissä on ihan valtavasti mahdollisuuksia tehdä erilaisia aktiviteetteja. Viikonlopun aikana emme ehtineet testata kuin muutamaa. Tuo olisi loistava paikka esimerkiksi hiihtoloman viettoon, sillä siellä voi tehdä monenlaista sisällä ja ulkona.